مستند پیروزی اراده
مستند پیروزی اراده (۱۹۳۵) ساختهی فیلمساز آلمانی، لنی رایفنشتال نمونه بسیار خوبی برای نشان دادن هدف فیلمهای تبلیغاتی حزب نازی است. این هدف عبارت بود از ایجاد پیوند میان هیتلر و مردم و نشان دادن حزب نازی و بعدها حکومت نازیها بهعنوان نیروی متحد و غیرقابل شکست. فیلمهای مستند تنها یکی از موارد طیف وسیع ابزارهای نمادین برای احقاق این هدف بود. هدف از نمایش این قدرت نمادین که رایفنشتال بهخوبی آن را نشان داده بود، تحت تأثیر قرار دادن حامیان حزب و ترساندن دیگران ازجمله دشمنان خارجی بود با سرمایهگذاری استادیوم ملی آلمان راهپیمایی سال ۱۹۳۴ حزب نازی آلمان بهصورت فیلمی مستند ثبت شد فیلم پیروزی اراده نمایشی دیدنی از رویدادی باشکوه است. فیلم به لحاظ بصری نیز به تقدیس هیتلر میپردازد صحنه آغازین فیلم هیتلر را نشان میدهد که از میان ابرها پایین میآید. فیلم مردم آلمان را بهصورت ملتی بسیار منضبط و تودهای قابلاحترام نشان میدهد که همگی درراه یک هدف درحرکت هستند: خدمت به هیتلر که نماینده ملت است به گفته فرانک توماسولو این فیلم با نماهایی از چهره شاد مردم که گویی هیتلر را میپرستند نماهای باز و هولناک از تعداد جمعیت و موسیقی شورانگیز و همچنین نماهایی از چهره پیر و جوان که گویی همه دارای حرکات و احساسی مشترک هستند به اتحاد سیاسی آلمان جنبه مثبتی نیز اضافه میکند. اگرچه این فیلم وقایعنگاری یک راهپیمایی بزرگ سیاسی است اما فیلم بهدقت خود را از مباحث سیاسی دورنگه میدارد این فیلم درباره احساس شعف تعلق و خوشحالی از بودن بخشی از ملتی بزرگ و کهن است. این فیلم ارتباطی را میان تازه واردین به حزب نازی و سنتهای عمیق فرهنگی و تاریخی به وجود آورد. اما درنهایت این فیلم نهتنها فیلمی تبلیغاتی برای حزب نازی بود بلکه پس از تدوین دوباره مبدل به فیلمی تبلیغاتی برای متفقین شد.
The documentary Triumph of the Will (1935) by German filmmaker Leni Reifenstahl is an excellent example of the purpose of Nazi Party propaganda films. This goal was to create a link between Hitler and the people and show the Nazi Party and later the Nazi government as a united and invincible force. Documentary films were only one of a wide range of symbolic means to achieve this goal. The purpose of showing this symbolic power, which Reifenstahl had shown well, was to impress party supporters and scare others, including foreign enemies. With the investment of the German National Stadium, the 1934 march of the Nazi Party of Germany was recorded as a documentary film. It is a magnificent event. The film also glorifies Hitler visually. The opening scene of the film shows Hitler coming down from the clouds. The film shows the German people as a very disciplined nation and a respectable mass, all moving towards one goal: to serve Hitler, who is the representative of the nation, according to Frank Tomasolo. The crowd size and rousing music, as well as shots of young and old faces that seem to all have a common movement and emotion, add a positive aspect to Germany’s political unity. Although this film is a chronicle of a great political march, the film carefully distances itself from political issues. This film established a connection between newcomers to the Nazi Party and deep cultural and historical traditions. But in the end, this film was not only a propaganda film for the Nazi Party, but after re-editing, it became a propaganda film for the Allies.